Συμβουλές & οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η σύγχρονη ζωή έχoυν αναδείξει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ως ένα βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Καθώς η εξυπηρέτηση των καθημερινών μας αναγκών πραγματοποιείται σε σημαντικό βαθμό μέσω των ψηφιακών καναλιών, παρατηρείται ραγδαία αύξηση των περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης με στόχο την υποκλοπή των προσωπικών μας δεδομένων, όπως είναι οι κωδικοί πρόσβασης και τα στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.
Στην COSMOTE Payments η οποία είναι αδειοδοτημένο Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος από την Τράπεζα της Ελλάδος, αναγνωρίζουμε την πρωταρχική σημασία της ασφάλειας των υπηρεσιών που παρέχουμε, εφαρμόζοντας σύγχρονες μεθόδους που προστατεύουν τα δεδομένα σας και διασφαλίζουν τις συναλλαγές σας. Ταυτόχρονα, προτρέπουμε τους Πελάτες μας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνουν μέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε πρακτικές συμβουλές και οδηγίες που μπορείτε να ακολουθείτε για την προστασία των συναλλαγών σας, αλλά και της συσκευής σας:
-
Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς για την πρόσβασή σας στις υπηρεσίες πληρωμών της COSMOTE Payments. Προτείνουμε οι κωδικοί πρόσβασης να περιέχουν τουλάχιστον 8 χαρακτήρες, κεφαλαία και πεζά, αριθμούς και ειδικά σύμβολα.
-
Αλλάζετε τους κωδικούς πρόσβασης ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Φροντίζετε για την ασφαλή διαχείριση και προστασία των κωδικών σας.
-
Μη μοιράζεστε τους κωδικούς πρόσβασης με κανέναν. Αν χρησιμοποιήσετε κοινόχρηστη συσκευή, αποσυνδεθείτε από τον λογαριασμό σας.
-
Να ελέγχετε συχνά τις κινήσεις του λογαριασμού σας.
-
Μην ανοίγετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mails) για την προέλευση ή τον αποστολέα των οποίων δεν είστε βέβαιοι. Ελέγξτε προσεκτικά τον αποστολέα, καθώς οι κακόβουλοι χρήστες συχνά προσποιούνται νόμιμες εταιρείες και οργανισμούς.
-
Μην απαντάτε σε μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και sms που σας ζητούν να κοινοποιήσετε τους κωδικούς σας ή άλλα προσωπικά σας στοιχεία, όπως τα στοιχεία λογαριασμών σας.
-
Να είστε επιφυλακτικοί με τα συνημμένα αρχεία, ακόμα κι αν προέρχονται από αποστολέα που γνωρίζετε.
-
Mην ακολουθείτε τους συνδέσμους (links) που προτείνονται σε μηνύματα που έχετε λάβει ή δημοσιεύονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και ιστοσελίδες άλλων εταιρειών. Παραπλανητικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και sms έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά σας στοιχεία (π.χ. Username, Password, κ.λπ.). Τα μηνύματα αυτά υποτίθεται ότι έχουν αποσταλεί από την Cosmote Payments και ενδέχεται να σας προτρέπουν να μεταβείτε σε συγκεκριμένη σελίδα, ώστε στη συνέχεια να προβείτε σε πληκτρολόγηση των προσωπικών σας στοιχείων.
-
Πάντα να πληκτρολογείτε τη διαδικτυακή διεύθυνση της ιστοσελίδας της COSMOTE Payments οι ίδιοι, ώστε να επιβεβαιώνετε ότι είναι η ιστοσελίδα που επιθυμείτε να μεταβείτε.
-
Να εμπιστεύεστε επικοινωνίες που προέρχονται μόνο από τα επίσημα κανάλια της Cosmote Payments.
Επιπρόσθετα, η COSMOTE Payments σας προτρέπει:
-
Διατηρείτε τις συσκευές σας κλειδωμένες με κωδικό, μοτίβο ή αποτύπωμα.
-
Φροντίζετε να διατηρείτε σε υψηλό επίπεδο την ασφάλεια των συσκευών σας (π.χ. tablets), βεβαιώνοντας ότι έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις ασφάλειας λειτουργικού και εφαρμογών.
-
Θωρακίστε τη συσκευή σας με αξιόπιστα προγράμματα προστασίας, όπως Antivirus και Antispyware. Δώστε προσοχή σε ενδείξεις που μπορεί να σημαίνουν ότι η συσκευή σας έχει προσβληθεί από κάποιο κακόβουλο λογισμικό, όπως στην περίπτωση που εμφανίζονται μηνύματα από το Antivirus πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε ή άλλα ασυνήθιστα μηνύματα.
-
Χρησιμοποιείτε πάντα τις πιο πρόσφατα ενημερωμένες εκδόσεις των προγραμμάτων πλοηγήσεως (browsers).
-
Αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε τα δημόσια WiFi, ειδικά αυτά που δεν απαιτούν κωδικό. Αν τελικά κρίνετε ότι είναι απαραίτητη η χρήση τους, αποφύγετε να μεταβείτε σε ιστοσελίδες κρίσιμων υπηρεσιών.
-
Διατηρείτε τα κρίσιμα αρχεία σας κρυπτογραφημένα.
-
Αν το κινητό σας σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους, επικοινωνήστε αμέσως με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας σας. Μερικές φορές μπορεί να χάσετε σήμα λόγω ευρύτερων προβλημάτων που επηρεάζουν την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, εάν χάσετε την υπηρεσία σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσετε με τον πάροχο του δικτύου σας και να επιβεβαιώσετε ότι δεν έχει απενεργοποιηθεί η SIM σας.
-
Μην αποκαλύπτετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Να είστε προσεχτικοί για τον τρόπο με τον οποίο αποκαλύπτετε πληροφορίες, οι οποίες σας αφορούν.
-
Εάν έχετε πέσει θύμα οποιουδήποτε τύπου απάτης όπως πχ SIM Swapping, Phishing, κ.λπ. ή έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας, ενημερώστε άμεσα την COSMOTE Payments.
Να θυμάστε πάντα ότι:
-
H COSMOTE Payments δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας) τους κωδικούς σας. Είναι προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανένα.